Wartburg 353W Tourist megmentve by PMobilTB
2010. augusztus 29. írta: Bog Zoo (törölt)

Wartburg 353W Tourist megmentve by PMobilTB

Az alábbi anyagot PMobilTB-től kaptam, át is adom neki a szót:

1980 Német Demokratikus Köztársaság, Halle.

 

Legördül a gyártósorról egy narancsvörös Wartburg Tourist, hogy a nullrevizíó után, több ezer társával együtt Magyarország felé vegye az irányt. Egy szerető család várja nagy izgalommal, hogy végre birtokba vegye. Tulajdonosa (aki egyben a nagyapám is) szereti, ápolja, minden telet felbakolva tölt a garázsban, tehát arany élete van. 1994-ben, amikor nagyapám, aki nem sejtette, hogy a kis unokája majd egyszer egy „Wartburg-megszállott” lesz - eladja, mert nem tudja fent tartani. Ezek után meg él két tulajdonos váltást, majd 2003-ban mély Csipkerózsika álomba merül a szomszéd város géptelepén, egy motorhiba miatt, és türelmesen várja, hogy sorsával kapcsolatban történjen valami. Az unoka (vagy is én), aki azóta is a márka, és a régi „Vajtbujg” bűvöletében él 2008-ban munkát vállal, és amint a betegszállító autóval cirkál a tatai TSZ-telep környékén, felfigyel egy romos MÉH telep szökevény Wartburg kombira. Belopakodik, nyomoz, fotókat szerez, majd a nagyapa és unokája gondosan beazonosítja az autót. Igen, Ő az!

 

Ezek után megkezdődik a komolyabb nyomozó munka, felcetlizés, telephely tulajának megkeresése, még végül sikerül felvenni a kapcsolatot a tulajjal, és egy igen szerény kézpénzösszegért újra a család tulajdonában kerül a régi autó. Egy kollega és barát segítségével elkerül a telephelyről, majd 3 hónapot álldogál egy biztonságosabb helyen. Augusztus vége felé megindul a kasztnis munka, és a „Nagy Wartburg-projekt” elkezdődik….

 

Korábban már felvettem a kapcsolatot az Interneten a hasonszőrű hibbant Wartburg mániásokkal különféle tanácsok miatt ötletek miatt. A Wartburg topic nevű fórumon sikerült egy helyi emberrel összeismerkednem, akit mint kiderült, a tréleres haverom is ismert, és az ő segítségét kértem a mechanikus dolgok helyrepofozásában. Becenevén P21-Ferivel, azóta nagyon jó barátságba kerültem, nagyon egy rúgóra jár az agyunk, és neki is mindene a szocialista gépjárművek nem csoda, hiszen jó 25 éve szereli őket, ill. rallyban versenyzett Ladával vagy 8 évig. Az ő kitartásának és lelkesedésének köszönhetően felgyorsultak az események, gyakorlatilag 3 hónap alatt sikerült teljesen helyrepofozni az autót. Sajnos a kasznis rossz választásnak bizonyult, mert igen csak átvágott, és még utólag Ferinek kellett helyette dolgoznia, de a dolgok maradék része szinte hiba nélkül ment. Normális lakatolás után kapott, egy alvázvédelmet, majd valami amerikai speckó kétkomponensű festékkel az eredeti színét. A gyári blokkját sikerül 3 másik blokk segítségével összelegózni, bár még mindig nem a legtökéletesebb. Futóműhöz, és fékhez hál Istennek nem kellett hozzá nyúlni, az álldogálás ellenére, majdnem újszerű volt minden.

A fényezés után gyakorlatilag 4 nap alatt össze lett rakva az autó. Mivel majd két méter magas vagyok, és a gyári ülésben nem fértem el volna kényelmesen, ezért a Volvo 440-es első üléseit kapta. Az eredeti gumiszőnyeg helyett - ami miatt általában kirohadnak a Wartburgok padlólemezei – egy cimborától sikerült gyári NDK belpiacos szövet szőnyeget szerezni, minden más eredeti is korhű.

Az autó aztán decemberben már műszakizott. Egy két gyermekbetegségét még a következő  pár hónapban kiforrta, azóta rendületlenül megy és megy, mint a Duracell nyuszi.

 

Nekem személy szerint a legnagyobb boldogságot még is az okozta, amikor nagyapámnak megmutathattam a „régi-új” autóját… ;)

És akkor a képek:

Gyönyörű munka lett, gratulálok!!

A bejegyzés trackback címe:

https://autotemeto.blog.hu/api/trackback/id/tr312257349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dáwid 2010.08.29. 22:50:19

"tapsolósszmájli"

Adujis 2010.08.29. 23:09:35

Nagyon szép! gratulálok! élmény volt olvasni és nézegetni! :)
nálunk anyu keresztapjának volt évtizedekis Wartburgja. a hátsó ülést nagyon szerettem... mint egy naaagy kanapé :)
multkor mesélte: "álltam a SPAR parkolóba, és ott állt egy... hát meg kellett várnom hogy inditson a tulajdonos úgy hiányzik a hangja" ugyanis 3-4 éve cordobára váltott. :S

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2010.08.30. 10:57:07

Gratula a géphez, a történet meg (Y)
Lesz mit mesélni egyszer..

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.08.31. 04:50:28

Nagyon faja lett, grat.Kár hogy nincsenek nagyobb képek.Nekünk is van a családban egy limuzin, azt kellene majd megmenteni, és ha lehet kabrióvá alakítani... :D Láttam már ilyet, egy elborult endékás faszi csinálta.Idehaza van ilyesmi vajon?

AttiLADA · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=39435 2010.08.31. 14:16:14

Sziasztok! Igazán megható történet! És igen, van ilyen. De örülök! Gyönyörű lett újfent!

vasember 2010.09.09. 20:34:46

Kiváló évjárat,még nem a fröccsöntött műanyag,legalább kívülről.Gratulálok a tulajdonosnak,és sok boldog gondtalan kilométert kívánok az elkövetkező évekre.Belegondolva már olyan ritkán látni,és hallani 2ütemű autót és motort,sajnos,ebből az NDK.-ás időszakból.

gokart87 2010.09.11. 02:32:47

Az ilyet jó látni ! Bármilyen járműről legyen is szó.

vasmagos94 2010.09.29. 14:46:40

El kell hogy mondjam hogy én is nagy Wartburg fan vagyok imádom ezt az autót! Szerencsére régen nagyapámnak volt egy négyütemű kombi (tudom az nem olyan mint ez) és imádtam azokat a kényelmes üléseket!!! Egy tündérmesébe illő sztori egyébként és nagyon gratulálok hozzá! Balesetmentes kilométereket kívánok ezzel a német csodával!!!

Long74 2011.01.14. 18:56:40

Nagyon szép munka!! Gratulálok!!!
Nem értem miért kell elhanyagolni az autókat,pláne ennyire,de szerencsére megmentetted és most Boldogan falja a kilométereket.