Autó Mesék: Porsche 924
2012. szeptember 23. írta: Ricardó

Autó Mesék: Porsche 924

Az "Autó Mesék" rovatunkba, olyan autókat szeretnék bemutatni, amelyeknek történetük van. Itt elsősorban arra gondolok, hogy az autó tulajdonosa hogyan gondol vissza megmentett autójára, illetve ,hogyan tűnt el az életéből.

Az autó történetét és képeit Bog Zoo-nak köszönhetjük. Köszönjük!

Porsche 924:

IMG_0014.jpg

 

Porsche 924-es, egy kétajtós, hátsókerék meghajtású személyautó, a 914-es utódja volt 1976 és 1985 között, amikor a modellt a 944-es váltotta fel. Később, 1986 és 1988 között újra gyártották 924S-ként (special) a 944-es motorjával. A Porsche 924-es volt a Porsche belépő szintű autója a sport autók kategóriájába, amihez - az alacsony ár révén - a közép réteg is hozzájuthatott. Később kiadták targa tetővel is. Valójában ez így nem helyes. Az autót Targa változatban is kiadták már 1976-os első szériában(ezt onnan tudom,hogy nekem is az van) ami a már majdnem cabrio merev tető-közepű autó volt. Ezenkívül az ekkoriban igen divatos (Lásd.:Nissan 200sx) bukólámpát kapott. A típus sok módosításon esett át az idők folyamán. A kezdeti négy sebességes váltót 1977-ben ötsebességesre cserélték. 1978 novemberében turbófeltöltős változattal állt elő a Porsche. Az első változatoknál ez 170 LE-t jelent, majd 1981-től 177-re emelték. 1980-ban a Carrera GT jelent meg, 210 LE teljesítménnyel. Ezt a 924 Carrera GTS követte 245 LE -vel. És volt egy pályaváltozat 924 Carrera GTR 272 KW,vagyis 375 lóerővel. Minden 924 változat 2.0 ccm motorral és Bosch K-Jetronic injektor rendszerrel készült, kivéve a 924S-t, ami már az első 944 változat 2.5-ös motorját és vezérlését kapta.

Természetesen a 924-es is megkapta a maga kritika özönét, a fanatikus 911 (boxer motor, léghűtés, farmotor) tábortól. Nagyok voltak az új kocsival szembeni elvárások és nehéz volt a legendás 911 nyomába érni. A 924-es egy olcsóbb szegmenst képviselt, akárcsak manapság a Porsche Boxster (két ülés, középmotor, a 911-esekhez képest olcsó Porsche). Ekkor már két olcsó Porsche sorozat is megelőzte a 924-et. Az első a 912, a második a 914. A cégnek bejöttek a számításai, mert 5 év alatt 100 000 db-ot értékesítettek! A kocsi sikeresen túlélte a kritikákat, panaszokat és számos módosításon esett át. Jellemző erre a típusra, hogy még manapság sem lehet rohadó darabokat találni (ha nem volt törve a karosszéria), mert horganyvédelemmel látták el.

Forrás: Wikipedia.hu



És akkor a történet:

Tudtommal 1991-ben került be az országba, jobb elején sérült állapotban, többszöri javítás és tulajdonos váltás után került édesapám birtokába 2000-ben ez az 1981-es Porsche. A többszöri átfestés ellenére eléggé lepusztult állapotban került hozzá, de viszont a karosszéria kora ellenére meglepően jó állapotban volt (köszönhetően a gyári karosszériavédő galvanizálásnak). Az apróbb karosszériajavítások után a fényezés következett, kapott egy toronymerevítőt, 944-es csomagtér szárnyat, belső kárpitozást, és az elektromos rendszer is helyre lett állítva. Erős, nyomatékos motor, kiváló úttartás, jó vezethetőség, de szűkös beltér jellemezte. Akkoriban elég feltűnő autónak számított – és még talán most is.:) Gyári extrái voltak a targa tető, ötsebességes váltó, belülről elektromosan állítható külső tükrök (a sportkormány, alukerék, sportülés mind gyári tartozék). Öt évig volt a családban, szeretett, megkímélt autó volt, csak a család kinőtte..:) 2005-ben Budapestre került, azóta sajnos semmi hír róla.


IMG_1390.JPG

Azt sajnálom, hogy a mai autókon nincs bukólámpa.

IMG_1382.JPG

Sokaknak nem tetszik a hátsó formavilága, de szerintem gyönyörű.

IMG_1384.JPG

Rég láttam ilyen jól karbantartott 924-t.

IMG_1383.JPG

Azt hiszem ,erre szokták azt mondani, Patika.

IMG_1386.JPG

Egy körre?

IMG_1385.JPG

Sport autós visszonyok,nincs benne semmi hülyeség [Navigáció,ilyen-olyan elektromos hülyeség] ,csak az van benne ,aminek benne kell lennie.

Ahogy a történetből is kiderül, 2005 óta a volt tulajdonosa nem tud semmit az autóról[azon kívűl, hogy Budapestre került]. Tehát, aki tud róla valamit, esetleg maga az új tulaj olvasgat itt, az küldjön nekünk egy e-mailt.

Ám ezzel még nincs vége! Jövőhéten történetünk egy Opel Manta B GTE-vel folytatódik, Bog Zoo jóvoltából.

Továbbra is várjuk képeiteket, az autotemeto@totalcar.hu -ra ,vagy a Facebook oldalunkra!
Elérhetőek vagyunk továbbá Twitteren is! @AutotemetoBlog

A bejegyzés trackback címe:

https://autotemeto.blog.hu/api/trackback/id/tr884797342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bog Zoo (törölt) 2012.09.23. 13:50:57

Én köszönöm, hogy kikerülhetett az autó. :)

szpsz 2012.09.23. 14:57:00

Nekem is egy 924-es volt az első saját autóm. Én szerettem, egy jó kis sportkocsi volt. Sajnos sikerült összecsukni TK-ra, de közel egy évig sok örömöm volt benne.

ss26 2012.09.24. 21:03:27

Érdeklődj itt utána, hátha tudnak róla:
www.frontenginedporscheclub.hu/

Bog Zoo (törölt) 2012.09.24. 23:22:30

@ss26: Köszi a linket! :) Mindenféleképp írok nekik, hátha sikerül valamit megtudnom. :)

metalex 2012.10.10. 15:37:18

4. kép : "Azt hiszem ,erre szokták azt mondani, Patika." - tessenek mondani, a patikában is telibe fújják a lámpamozgató mechanikát és a tornyot ?
Mert ebben ilyen jól sikerült a belső fényezés. Ezt nem patikának hívják, hanem gánynak. Ha nem megy normálisan, motort miegymást kivéve, akkor inkább maradjon az eredeti szín. Ez sok minden más, de patika biztosan nem. És még csak nem is lehet normális méretűre nagyítani a képeket.
Ahogy nézegetem, a külső fény is hasonló minőségben sikerült.
A gagyit ne "hájpoljuk" már !

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.10.11. 19:38:21

@metalex:

Kedves Troll!

Ajánlom figyelmedbe a mai Égéstért! Winkler az elején az olyasfajta "értelmiségiekről" beszél mint amilyen te vagy.

Remélem nem sértetelek meg, tudom hogy ez egy életstílus és azt is tudom, hogyha ezt nem írtad volna meg ,akkor most szörnyen rosszúl éreznéd magad , mivel ennyi bölcseséget más nem tudod volna megosztani.

Ha tudsz ilyen állapotban lévő 924-t, akkor ne habozz , tudod mi a teednőd!

Remélem , most ezen felbuzdulva vissza fogsz járni, és minden posztot jól megkommenteled.
Várunk!

metalex 2012.10.13. 10:20:49

@Ricardó: Kedves Ricardó !
Sajnálom, hogy a manapság oly divatos troll kifejezés mellé nem dobtad be még a fotelfizikust is. Ez egy ideje nagyon divatos ugyanis. Általában olyan emberek szájából-tollából, akik csak ugatják az autót. Fel sem tételezik, hogy aki, valami autóval kapcsolatos tevékenységből él, és esetleg ennek kapcsán még látott is ezt-azt,amazt - itt szándékosan nem azt írtam, hogy ért is hozzá- annak a szépérzékét bántja egy majd' telibe fújt motortér. Kérdezd meg CS. Zsoltot, hogy vajon így fújatta-e le a pontont ? Wagy kérdezd meg Winklert, hogy lefújattatná-e így a Cougart ? Sajnálom, hogy erről más a véleményünk, fenntartom, hogy ebben az állapotban ez az autó nem patika, ne nevezzük annak, mert akkor makulátlan lenne. Ennyi, az én szemem bántja egy ilyen esztétikai hiba, és ebben nem is vagyok hajlandó megalkuvásra. Nem az autót fikáztam, egyben van, ennyi, látszik rajta a törődés, de hiányzik belőle az a pici plusz, amitől igazán érdekessé válna. Azt, ezek után már meg sem merem kérdezni, hogy kopásvédő kis fólia darabkák a fényezés után vissza lettek-e pótolva-ragasztva, a sárvédők mentén. Ha ettől valaki értelmiségivé válik a te szemedben, akkor kapcsold ki a posztjaid mellett a komment ablakot, ha nem teszed, akkor meg ne vedd személyes sértésnek, hogy a fellengzősen hangzó cím után- a képeket látva, valaki leírja a véleményét. Ezek a fellengzős, mondhatni már-már bulvárosan nagyzoló cikk- címek amúgy is kezdenek mostanában a TC. és a környékén elharapódzni, szerintem- és sok ember szerint teljesen feleslegesen. Ne menjünk a best meg a story színvonalára, ahol alma a cím és citrom a cikk. Mondom ezt úgy, hogy a TC óta szinte nem is olvasok más autós oldalt. Ha ettől viszont a szemedben trollá válok azt nagyon sajnálom, ám talán elég lett volna annyi, hogy egy jó állapotú és becsben tartott poroló- és kész.
Tisztelettel : metalex.
Ui. : a cikk a címet leszámítva egyébként nagyon jó és érdekes.

Bog Zoo (törölt) 2013.01.29. 18:14:13

@metalex: Igazad van, lehetett volna szebb és jobb is, csak Csikós Pontonja és Winkler Cougarja nem hiszem, hogy ~300 ezer forintból épült. Igen, nem lett minden újra cserélve és teljesen felújítva rajta, inkább csak értékmegőrzés történt. De szerintem a főbb lényeg az, hogy nem került bontóba a gép. Bár sajnos ez csak addig volt igaz, amíg nálunk volt, ugyanis sikerült utána érdeklődnöm, hogy mi van az autóval. Sajnos totálkárosra törték és szétbontották. :( Annyit tudtam meg róla, hogy akkor már feketére volt fújva, és látszott a tűzfalon, hogy már előtte egyszer szintén össze volt törve..