A post címe talán kicsit furcsa lehet egyeseknek...azért választottam ezt a címet, mert nagyanyám nézhetett ki így hátulról amikor lehajolt a zöldségért a kertben 1936-ban, miben ha nem egy tundrabugyiban. Ugyanis az alább látható képeken egy 1936. évi gyártmányú, számomra eddig teljesen ismeretlen autót tárok elétek, melynek típusa nem más mint egy Steyr. Ez a gépezet az osztrák autógyártás kis buborékja, üde szinfoltja volt a két világháború között, mindössze 13.000 eladott darabszámmal.
Ha még élne nagyapám, biztos tudna róla mesélni..."Tudod fiam, még amikor mentünk a frontra..." - "igen papa, tudom...ilyenből kiugorva rúgtad le a Hitler bajszát...tudom..." - melyben egy négyhengeres vízhűtéses motor dohogott, hátsó kerék meghajtással és 4 sebességgel. Nálunk meg még csak a lovakat nevelték amivel Horthy bevonult később Budapestre...
Az alábbi képeken látható Steyr 50-s nagyon viharvert állapotban van, aligha fog még szebb időket látni.A Steyr 50 műszaki adatainak utánanézve a fennmaradt tények alapján kibogarászható, hogy 984 cc motor dübörgött benne, lóerőket tekintve 22,3 LE, végsebessége 90 km/h.
Az osztrákoknál a Steyr Baby-re úgy tekintettek mint népi autóra. 1938-ban az 50-s szériát egy kicsit módosították, meghosszabították a tengelytávot, valamint egy erősebb motort raktak bele, nyilván ezzel sem nyerték volna meg az akkor már 15 éve futó LeMans-i 24 órás versenyt.
...és így az időutazás végén egy kép a belső térről, műszerfalközeli, az élmény az kicsit vegyes, elég furcsa a szig-szalaggal körbetekert kormányrúd-kormány- valamint a töredezett műszerfal. Ha kicsit jobban rázummoltok a képre (értsd: közelebb hajolsz a monitorhoz), látható, hogy a km/h-ban a sebességmérő az nem a hagyományos módon van felfestve és működtetve, hanem ahogy Palik Laci mondaná, "Teljesen máshogy van az, Gyulám!" Ha valaki rájött, hogy mi a másik három kis órácska, akkor érdeklődve várom a kommentekbe, engem is érdekelne...illetve, hogy mi az a műszerfalból kilógó fülpiszkáló.
Végül a post utolsó képe következik, amelyet lényegében azért tettem fel, hogy lássátok, hogy milyen volt eredetileg egy Steyr 50, valamint hátha meghozom Csikós Zsolti kedvét ahhoz, hogy ha most nem is észak svédországba, de ausztriába kimenjen és Joseph Fritzl porosodól pincéjéből esetlegesen előkerülő Steyr 50-est megvegye :-)