Az alább látható képeket egyenesen a Delorean Klub Magyarországtól kaptuk, azzal a felkiáltással, hogy "Biatorbágyon pusztul egy szegény Delorean, a tulaj úgy tűnik a csodára vár.". A képeket nézegetve, valóban a csodára vár...a családban egyszer volt egy gyönyörű harmadik generációs Oldsmobile Omega sedan, ha jól emlékszem mélybordó volt, garázsban állt évekig, lett bele véve motor, meg mindenféle, de akkor én még nem tudtam vezetni, aztán nővérem ahogy vette, úgy el is adta...na, de most ne szomorkodjunk, illetve igen, de ne az OM-n, hanem eme szegény DMC-n...nincs mit mondanom, beszéljen az első kép...
Ebből már sok jó nem sülhet ki, ugye...? Egy kis kitekintést engedjetek meg, amit a Delorean Klubjától szervíroztam...A felfüggesztést a Lotus tervezte, a motor a hátsó tengely mögé került, ami miatt az autó erősen farnehéz lett. Ezt az eltérő kerékméretekkel többé-kevésbé ellensúlyozni tudták.
Az ajtókat a Grumman Aerospace-től vették. A Delorean rozsdamentes acél elemekből készült ami egy üvegszálból készült kasztnira került (hasonlóan, mint a trabi, csak annak semmije nem volt rozsdamentes, meg talán nem is karbonszálas volt a kasztni :-p). Az alváz speciálisan kezelt acélból készült, ennek okán elméletben nem, de gyakorlatban azért nagy ritkán tud rozsdásodni (főleg komolyabb sérülések után). A cég 25 év átrozsdásodás elleni garanciát adott.
Itt ezt valahogy nem tudom feldolgozni, EZMI!? Nekünk volt anno egy 1200-es Zsigánk (hú tényleg, nekünk is volt, piros mint a cigányoknak, viszont életbe lépett a médiatörvény, át kellett húznom), és az is parkolt egy ideig az udvarban, de így nem nézett ki soha a belseje! Pedig..."csak" egy Lada volt...
Ájjjájjájájááájjj...szívtépő!!! Az autót egy Peugeot, Renault, Volvo által közösen tervezett 2849cc 137 lóerős motor hajtotta. A katalizátor nélküli verzió 170 lóerő leadására volt képes, de az új amerikai emissziós törvények miatt nem ez került gyártásba.
A végsebesség kicsivel 200 alatt maradt, az autó fogyasztása 9-13 liter a hivatalos adatok szerint, ami általában megfelel a tapasztalatoknak. Amúgy a képen remélem, hogy ez nem víz, csak elengedte a kárpitot a tetőlemez...
Gyorsulás 10.5mp 100km / órára. A kilométeróra gyárilag 85 mérföld/óráig mutatta a sebességet, de később lehetőség volt egy 145 mérföld/órás óra opcionális beszerelésére is. A Delorean-nek különlegessége miatt sok előnye és hátránya is van. Előnye kétségtelenül a még mindig modern futurisztikus kinézet, az örökéletű karosszéria, az alacsony fogyasztás és természetesen a sirályszárny szerű ajtók. Legnagyobb hátránya pedig kétségtelenül a gyenge motor és az ár.
A következő képeken a Delorean Klub Magyarország egyik vezetőjének a gépjárműje látható:
Vásárlásnál 2 opciót lehetett választani. Az egyik az automata vagy manuális váltó volt, a másik pedig hogy fekete vagy szürke bőrből készüljön a belső. Később még rendelhetővé vált pár opció, mint pl. a síléctartók.
A szinte új állapotú Delorean DMC-12, megfelel minden igénynek, abszolút igényesen és precízen lett felújítva!
Össze lehet hasonlítani a felső képet, meg ezt a képet...leírhatatlan különbségek vannak, pedig...csak egy kicsit foglalkozni kéne vele...
Köszönjük ezt a kis kitekintést a Delorean Klub-nak, a képeket pedig külön Sidariesnek!
Ezzel a poszttal kívánnék mindenkinek minden jóval elhalmozott, boldog új évet!