Ismét újra a fedélzeten, üdv mindenkinek! Belevetjük magunkat egyből az élet sűrűjébe, egy frissen kapott darabbal kezdünk (kezdenék én régivel is, de elfelejtettem a mail jelszót és Koleeval beszélve csak estére tudja megadni, úgyhogy kis türelmeteket kérem még ez ügyben :-/), ami nem más, mint egy BMW 1502!
Ez a kedves kis járgány Facebook oldalunkra érkezett, Nagy Attila jóvoltából (ezúton is köszönet a képekért!). A 1502-ben egy négyütemű, soros négyhengeres, folyadékhűtésű benzinmotor kapott helyet, Lánchajtású vezérműtengellyel, könnyűfém hengerfejjel, öt helyen csapágyazott főtengellyel.
Összlökettérfogata: 1573 cm3. Legnagyobb teljesítménye: 75 LE volt. A motor az autó elejében kapott helyet, hátsókerék meghajtással, melyhez egy négyfokozatú sebességváltót adott a bajor gyáróriás.
Csúcssebessége kb. 160 km/h körül mozgott, nagyjából 9 liter körüli fogyasztással lehetett számolni 100 km-ként.
Ahogy az a képeken is látszik, még egy abszolút menthető autóról van szó, tény, hogy viharvertnek elég viharvert, de szerintem egy kis ráfordítással, lakatolással ismét eredeti állapotba hozható!
De lássuk az érme másik oldalát is, milyen lehetett anno az 1970-es években egy szép állapotú BMW 1502?
Teljesen más benyomást kelt, ugye? Én nem rajongok a magam részéről túlzottan a piros színű autókért, de nyilván ez az én egyéni ízlésem dolga. Ettől függetlenül kéne ez a kis dögös BMW!
Abszolút letisztult forma és ízlésvilág, óvatos, de kerekded alakítások, összességében egy szép autót hoztak ki a tervezőasztalnál, véleményem szerint.
Megmondom őszintén, hogy nekem az autó hátulja kicsit suta benyomást kelt, de nyilván ez is csak az én egyéni ízlésficamom eredménye... Összességében egy szép autó lehetne a fenti BMW-ből, reméljük, hogy egyszer majd kapunk róla egy képsorozatot, amin ismét régi fényében tündököl!
Műszaki adatok: www.origo.hu
A képeket köszönjük Nagy Attilának!