Az "Autó Mesék" rovatunkba, olyan autókat szeretnék bemutatni, amelyeknek történetük van. Itt elsősorban arra gondolok, hogy az autó tulajdonosa hogyan gondol vissza megmentett autójára, illetve ,hogyan tűnt el az életéből.
Az autó történetét és képeit Bog Zoo-nak köszönhetjük. Köszönjük!
Porsche 924:
A Porsche 924-es, egy kétajtós, hátsókerék meghajtású személyautó, a 914-es utódja volt 1976 és 1985 között, amikor a modellt a 944-es váltotta fel. Később, 1986 és 1988 között újra gyártották 924S-ként (special) a 944-es motorjával. A Porsche 924-es volt a Porsche belépő szintű autója a sport autók kategóriájába, amihez - az alacsony ár révén - a közép réteg is hozzájuthatott. Később kiadták targa tetővel is. Valójában ez így nem helyes. Az autót Targa változatban is kiadták már 1976-os első szériában(ezt onnan tudom,hogy nekem is az van) ami a már majdnem cabrio merev tető-közepű autó volt. Ezenkívül az ekkoriban igen divatos (Lásd.:Nissan 200sx) bukólámpát kapott. A típus sok módosításon esett át az idők folyamán. A kezdeti négy sebességes váltót 1977-ben ötsebességesre cserélték. 1978 novemberében turbófeltöltős változattal állt elő a Porsche. Az első változatoknál ez 170 LE-t jelent, majd 1981-től 177-re emelték. 1980-ban a Carrera GT jelent meg, 210 LE teljesítménnyel. Ezt a 924 Carrera GTS követte 245 LE -vel. És volt egy pályaváltozat 924 Carrera GTR 272 KW,vagyis 375 lóerővel. Minden 924 változat 2.0 ccm motorral és Bosch K-Jetronic injektor rendszerrel készült, kivéve a 924S-t, ami már az első 944 változat 2.5-ös motorját és vezérlését kapta.
Természetesen a 924-es is megkapta a maga kritika özönét, a fanatikus 911 (boxer motor, léghűtés, farmotor) tábortól. Nagyok voltak az új kocsival szembeni elvárások és nehéz volt a legendás 911 nyomába érni. A 924-es egy olcsóbb szegmenst képviselt, akárcsak manapság a Porsche Boxster (két ülés, középmotor, a 911-esekhez képest olcsó Porsche). Ekkor már két olcsó Porsche sorozat is megelőzte a 924-et. Az első a 912, a második a 914. A cégnek bejöttek a számításai, mert 5 év alatt 100 000 db-ot értékesítettek! A kocsi sikeresen túlélte a kritikákat, panaszokat és számos módosításon esett át. Jellemző erre a típusra, hogy még manapság sem lehet rohadó darabokat találni (ha nem volt törve a karosszéria), mert horganyvédelemmel látták el.
Forrás: Wikipedia.hu
És akkor a történet:
Tudtommal 1991-ben került be az országba, jobb elején sérült állapotban, többszöri javítás és tulajdonos váltás után került édesapám birtokába 2000-ben ez az 1981-es Porsche. A többszöri átfestés ellenére eléggé lepusztult állapotban került hozzá, de viszont a karosszéria kora ellenére meglepően jó állapotban volt (köszönhetően a gyári karosszériavédő galvanizálásnak). Az apróbb karosszériajavítások után a fényezés következett, kapott egy toronymerevítőt, 944-es csomagtér szárnyat, belső kárpitozást, és az elektromos rendszer is helyre lett állítva. Erős, nyomatékos motor, kiváló úttartás, jó vezethetőség, de szűkös beltér jellemezte. Akkoriban elég feltűnő autónak számított – és még talán most is.:) Gyári extrái voltak a targa tető, ötsebességes váltó, belülről elektromosan állítható külső tükrök (a sportkormány, alukerék, sportülés mind gyári tartozék). Öt évig volt a családban, szeretett, megkímélt autó volt, csak a család kinőtte..:) 2005-ben Budapestre került, azóta sajnos semmi hír róla.
Azt sajnálom, hogy a mai autókon nincs bukólámpa.
Sokaknak nem tetszik a hátsó formavilága, de szerintem gyönyörű.
Rég láttam ilyen jól karbantartott 924-t.
Azt hiszem ,erre szokták azt mondani, Patika.
Egy körre?
Sport autós visszonyok,nincs benne semmi hülyeség [Navigáció,ilyen-olyan elektromos hülyeség] ,csak az van benne ,aminek benne kell lennie.
Ahogy a történetből is kiderül, 2005 óta a volt tulajdonosa nem tud semmit az autóról[azon kívűl, hogy Budapestre került]. Tehát, aki tud róla valamit, esetleg maga az új tulaj olvasgat itt, az küldjön nekünk egy e-mailt.
Ám ezzel még nincs vége! Jövőhéten történetünk egy Opel Manta B GTE-vel folytatódik, Bog Zoo jóvoltából.
Továbbra is várjuk képeiteket, az autotemeto@totalcar.hu -ra ,vagy a Facebook oldalunkra!
Elérhetőek vagyunk továbbá Twitteren is! @AutotemetoBlog