Alább ismét egy különleges autómárkával ismertetlek meg benneteket, nyilván lesz akinek nem mutatok újat, nekem mégis sikerült találnom egy olyan gépjárművet, amivel még az életben nem találkoztam, de még csak hallásból sem.
Az itt látható autó nem más mint egy Lloyd 600 LP. A német autógyártás egyik kis remeke szvsz, ezt a fajtát 1957-1961-ig gyártották. Köbcentit tekintve sem beszélhetünk nagy számokról, mindössze 592 cc az egész lökettérfogat, melyhez tartozott 19 paci és adott esetben egy jó nagy szamár a volán mögött.
Motorját tekintve 2 hengeres, a már előbb posztolt Steyr-nél felmerülő 6V-os akkumulátor pl. ebben a Lloyd-ban tombolt, a sok más autótípus között. Mint az a képen is jól látható a csomagtér elég tágasnak mondható, amúgy én azt a vasat ott fenn, a felgumipókozott tetőn (csak nézzétek meg a következő képet...), nem túl bátran fogdosnám kesztyű nélkül, kolléga...
Szegényt nem tudom mi lelte (már az autót), ahogy a képeket nézem, sanszos, hogy anno az ÁVÓ felgyújtotta "ezt az NDK-s sz*rt". Már az ő olvasatukban, szerintem nagyon kis szeretnivaló kis kocsi lehetett anno.
Hát, öreg...nem tudom hány éve ette a penész ott nálatok ezt a drága kis kocsit, de ha az a gumi nem ereszt le egy órán belül, akkor én vagyok a Titanic kapitánya...tényleg, van két jegyem a hétvégére a Titanic terepbejárásra, nem kell valakinek?
Most pedig jöjjön aminek jönnie kell, így néz ki egy igényes, szépen megőrzött (és megőszült) Lloyd 600 LP:
Mostmár talán értitek miért írtam, hogy szerethető kis kocsi lehetett...nekem nagyon bejön ez a kis mini "trabi".
Ez a kép is magáért beszél, talán nincs is mit hozzáfűzni...ja de...a rendszámot elfelejtettem kitakarni, csak nem jelent fel valami osztrák atyafi...
A szokásos korabeli virsligumik, itt is kuriózum, hogy az ajtók kifelé fordítva nyílnak, gömbölyded, letisztult forma.
Bár a csomagtér zsanér elég kezdetleges megoldásnak tűnik, de ezt az autó kora miatt elnézzük. Jobb oldali tükör még itt sem szériatartozék, viszont mindenképp pozitívum, hogy nem találok egyik képen sem benzintank nyílást...csak nem...???
Heh...ez aztán kormány a javából...ha megnézzük, hogy a második generációs (asszem) Swiftnek milyen kormánya volt, akkor inkább az ad mosolygásra okot...sőt! Kormányváltó is ott van a szeren, de a Wartburgba legalább tettek kesztyűtartót, vagy mi volt az...ott volt alul az a polc, amibe befért egy egész Széchenyi könyvtár, ha jól rakosgattad a könyveket. Hiába, német csoda, látszik, a Bogárnak is valami hasonló volt a műszerfala.
Mindenesetre szerintem a Lloyd a 600 LP-vel egy takaros kis kocsit gyártott, ami igenis szerethető volt, nagy kár a fent látható rozsdakupacért...talán többet érdemelne...