Könyörgöm! Valaki mentse meg! - Buick Roadmaster
2010. november 25. írta: HoFi

Könyörgöm! Valaki mentse meg! - Buick Roadmaster

 Kedves barátaim! Most egy olyan autó következik a blog történetében, amilyen még nem volt! Keresgélve a hirdetések között, ráakadtam erre a -ma már főleg, de talán még a régi időkben is- ritkaságszámba menő Buick Roadmasterre.


Ahogy nézegettem eme képet...úgy megesett rajta a szívem...néz azokkal a nagy szemeivel, búslakodva várja a jobb sorsot, hogy egyszer végre szelhesse a sz*r pesti kátyús utakat...

Ahogy az a képen is látható, eléggé le van gatyásodva szegény Buick-unk, amit mikor máskor (az előző pár poszt olvasói már biztos körülbelülre meg tudják mondani) mint 1939-ben gyártottak General Motorsban, ez egy nagyon messzi város.


 Ha végignézzük a belsőteret, itt van minden. Szakadt ajtókárpit, padlókárpit, a fehér vattára nem kötnék rá, hogy mi, vatta, pont. Szerintem méltatlan egy ilyen autóhoz, hogy így néz ki, eladni így aligha lehet annyi pénzért, mint amennyit kérnek érte. Lehet, hogy vannak akik nem értenek velem egyet, hadd legyen meg az írói szabadságom ehhez az ítészkedéshez...

...és hogy milyen volt eredetiben?

Íme:

Ez a csoda mindössze 3 sebességes volt...ha megnézzük az előző posztban szerepelt Lloyd-t, akkor ebből látszik (a Lloyd 4 sebességes volt), hogy a németek lekeverték egy nagy pofonnal az asztalról az amerikai gyártóóriást (amit nemrégiben kishíján meg is szüntettek). Én komolyan nem értem...a GM-nál olyan motorokat pakoltak a kocsiba, ami indokolatlanul erős (mert ugye mi vagyunk a legnagyobbak), de ha versenyezni kéne egy Ikarus trolival pesten, hát lehet hogy a troli győzne. Ebbe a kis picike Buickba -most kapaszkodjunk bele valamibe- 5965 cc motort raktak...EMBEREK!!! 1939-et írunk!!! Sikerült agyilag feldolgozni!? Ötezerkilencszázhatvanötköbcenti. Na ez az a pont, ahol nekem az agyam ledobja az ékszíjat! ...Egy közepes lajhár gyorsabban fut, mint ahogy ez a batár dög mehetett akkoriban...gyönyörű, nekem nagyon tetszik, félreértés ne essék...de...ez a köbcentimennyiség orbitális!

A kép nem a legjobb, ezt sikerült szerezni, de mindenen túllépve én úgy gondolom, hogy a fenti lajhár igenis menthető, a belsejével meg valami extrát kéne kezdeni...
Ki vállalja???

A bejegyzés trackback címe:

https://autotemeto.blog.hu/api/trackback/id/tr872470639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HoFi · http://autotemeto.blog.hu 2010.11.25. 10:45:20

@fogash: Valóban, ezt a fajtát én is láttam a kutatás közben, viszont a hirdetésben, ahonnan szedtem a képeket, így szerepelt. Nyilván nem a hasukra csaptak és úgy ütötték be a gyártási évet.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.11.25. 12:39:00

"Ez a csoda mindössze 3 sebességes volt...ha megnézzük az előző posztban szerepelt Lloyd-t, akkor ebből látszik (a Lloyd 4 sebességes volt), hogy a németek lekeverték egy nagy pofonnal az asztalról az amerikai gyártóóriást (amit nemrégiben kishíján meg is szüntettek)."

Hát... Szóval a Buickban az a háromsebességes váltó egy bolygóműves automata. Nem csak a kor amerikai járműveiben, de sokkal később is teljesen mindennapos volt. Sőt! Az össz-vissz két fokozat - hi-low - sem volt ritka még évtizedekkel később sem.

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.11.25. 15:33:06

há nekem az a véleményem, hogy ha egy nő akármilyen szép volt is életében: ha már meghalt elkell temetni.
Ennek a rozsdahalmaznak mi értelme van? HA megcsinálja is valaki - benzintemető.
Szerintem újítsa fel valami jótékony kasznis, szedje ki a motort, és ajándékozza egy óvodának. A gyerekek tuti örülnének neki, és nincs szebb a gyermek öröménél. De az utakra? A mai légszennyezettség mellett? Kár feltámasztani ezt már.

HoFi · http://autotemeto.blog.hu 2010.11.25. 15:42:56

@Sam. Joe: Azért szét ne szedjetek :-) Én nem igazán vagyok oda az amerikaiak autógyártási elveiért, így az automata autókért sem túlzottan. Elképzelhető, hogy bolygóműves automata, én ezt nem vitatom, de a mindent és mindenkit túlszárnyaló motorba igazán tehettek volna többet is, szvsz.

HoFi · http://autotemeto.blog.hu 2010.11.25. 15:44:17

@Laci Today: Nyilván sok értelme nem lenne feltámasztani, de egy alanynak kivesézésre nem volt rossz. ;-)

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.11.25. 16:01:04

@HoFi: JAAAAA hát nekem is van olyan napom amikor nemtudok miről írni és belekapaszkodok az első hírbe :D mindegy, néha előfordul. azé jó a blog, így tovább!

HoFi · http://autotemeto.blog.hu 2010.11.25. 18:18:12

@Laci Today: Köszi! A tegnapi nap az ilyen volt, elég kínkeservvel jöttek a mondatok... :-/

Adujis 2010.11.25. 19:38:47

@HoFi: JÓ VAGY HoFi!! csak igy tovább!!:)

@Laci Today: nah most majdnem leestem a székről... ha nem is kell menni vele az úton, nagyon jól mutatna egy múzeumba hogy néézd ilyen volt 193Xben egy amerikai autó! nahááát! lehetne a szákat tátani. nem olyan rossz ez hogy zúzdába kerüljön!

Csikós Zsolt 2010.11.26. 11:04:44

Nem is annnnnnyira rossz állapotú ez, inkább koszos és kopott. Simán menthető, az alváz nyilván nem vészesen rohadt, a bódé sem látványosan, a bele inkább koszos, de az úgyis kárpitos után kiált szinte minden veteránban.

Sunáznám.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2010.11.26. 12:26:39

@HoFi: Nem hiszem, hogy neked estem volna, csak nem értem, hogy mit csodálkozol. Az amerikai autók sohasem az őrült nagy technológiai fejlettségükről voltak híresek, a Ford Mustang még mindig merev hátsóhidas, mint egy szekér. Ez meg 1939-ből van, szóval...

Amúgy egy jó indok van erre a váltóra: bírja a nagy nyomatékot. Az meg lehetett a Buicknak rendesen a soros nyolchengeresével.

HoFi · http://autotemeto.blog.hu 2010.11.26. 13:34:57

@Sam. Joe: Nem csodálkoztam, csak kiakadtam, mármint nem a megjegyzéseden, hanem az autó adatain, de amúgy maximálisan egyetértek veled azokban amiket írtál!

HoFi · http://autotemeto.blog.hu 2010.11.26. 13:48:49

@Csikós Zsolt: Zsolti, ehhez te értesz, nem vonom kétségbe a szavaidat! :-) Mit akarok...ja igen, egy kérésem lenne...többen próbáltuk megfejteni a autotemeto.blog.hu/2010/11/23/a_tundra_kiralynoje_steyr_50 -nél, hogy a műszerfalközelin mi az a három kis kerek visszajelző, de passzoljuk, neked van valami ötleted rá?

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.11.26. 21:50:05

@Adujis: mondjuk ha figyelmesebben olvasod a párral felettébbi kommentemet láthatod, hogy én sem zúznám. Azt javasoltam, hogy ovinak csinálják meg játszsni.

DiscoPatkany 2010.11.27. 11:52:01

Én megvenném :) (HA lenne rá kredit) haza hoznám, kiszedném belőle a motort, eladnám valami elvetemültnek, a külső - belső részét pedig teljesen felújítanám :) majd betenném a nappaliba dísznek. Ott biztos nem fogja a gatyát is lerángatni rólam ha a tankolásrol van szó :))))

Adujis 2010.11.28. 22:35:49

@Laci Today: értem hogy oviba játszani, de ilyen autónak úton a helye vagy múzeumba nem játszótéren...

Laci Today Magazin · http://www.lacitoday.blog.hu 2010.11.29. 09:09:13

@Adujis: akkó múzeum. Semmi esetre semközút. Ha karambolozik, meghal. Ha nem karambolozik, hanem megy: akkómeg sokat zabál, sokat szennyez. Satöbbi. Szóval közútról már el kell fogadni hogy kiöregedett.
Múzeumok meg tele vannak ilyenekkel, ezé javasoltam az óvodát. Csak egyszer nézd meg egy óvodás arcát, amikor örül valaminek, és érteni fogod, miért óvodát javasoltam.

baupexim1 2010.11.30. 12:20:47

üdv. az rpm-styling figyelmébe ajánlanám a kocsit...

DATSUN 2010.12.02. 21:51:32

nálunk az oviba zárt barkas volt,meg a bölcsibe is komló szilvási..de jó is volt...1984-87......

HöZsö 2010.12.06. 22:14:31

Nagyon viccesek vagytok, köszönöm az élményt.

Zeus^SH 2010.12.07. 09:54:08

@HöZsö: új vicclap... :)
De igazából siralmas hogy némelyek még addig sem jutnak el hogy egy technikatörténeti ritkaságról van szó. Fogyasztás, meg környezetszennyezés, meg ilyen ökörségek... Komolyan, egy vicc, legközelebb majd reklamálnak hogy Vasarely művei kitakarják a panorámát... Ennyi műveletlent...

DeVille 2010.12.07. 10:46:29

Kit érdekel a környezetszennyezés?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.01.09. 15:48:29

@Laci Today Magazin: Rossz hozzáállás. Ezek szerint Picasso kép is elég egy egy múzeumba, mert az összes képe hasonló, sőt az impresszionistákból is elég egy mert a többi is csak impresszionista festő volt. Bravó igazi műszaki analfabéta hozzáállás. Nekem van egy könyvem az amerikai autókról a 40-es évektől a nyolcvanas évekig. Eszméletlen autók szerepelnek benne. Sajnos már nem vezetek, régebben még vezettem, de a betegségem lehetetlenné tette, de ettől függetlenül időről időre előveszem ezt a könyvemet és nyálcsorgatva olvasok ezekről az AUTÓKRÓL. Érdemes utánanézni, hogy ezek az autók a maguk korában mekkora luxust kínáltak összehasonlítva az európai autókkal.
Szóval a hozzáértéseddel ne akarj múzeumba se menni, mert az is unalmas lenne neked.
De nem baj, majd mi járunk helyetted is.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.03.31. 19:51:35

Kár lenne érte....fenségesen nézett ki újonnan!

zsigulator 2012.01.17. 23:12:58

Sziasztok

Tudom régi már a poszt, de ha meg van még ott a kocsi én szívesen megvenném. Tudtok róla információt?

rolls 2013.12.18. 00:54:18

Üdv! A Fortepan.hu-n találtam. Gondolom, magyarországi a fotó, 1938-ból. lehetséges, hogy ez ugyanaz az autó lenne?
Klikk!!!

www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_46226.jpg

rolls 2013.12.18. 00:57:24

Na, most látom, hogy a posztban bemutatott autón amerikai rendszám van....
süti beállítások módosítása