A pöfékelő öregúr - Barkas B1000
2010. november 29. írta: HoFi

A pöfékelő öregúr - Barkas B1000

A Barkas, mint jelenség, Honecker bosszúja néven vált ismertté, több helyről is hallottam ezt a fajta megnevezést, általában a kelet német csodákra. Nagyon sok kis- és nagycsaládnak volt a mindennapi eszköze eljutni A pontból B pontba, különösen ha zöldséges családról volt szó, bár anno a kertészeti suliban is ilyenek voltak az igáslovak. Ha meglátok egy Barkast, vagy akár egy Trabit, Wartburgot manapság az utcán, még ha büdösek is (bár régen kifejezetten szerettem a kétütemű kipufogógázt, meg a benzingőzt is, bár amióta nekem is kell tankolni a kocsit, azóta utálom még a benzinkutakat is)...szóval ha meglátok egyet az utcán, egyből nosztalgikus érzés fog el, kölyökként Mohácsra mentünk pecázni a Wartburggal..., amikor a sulis Barkasszal mentünk vidékre...de jók is voltak azok...na de jöjjenek a képek, egyben átadom a szót a képek beküldőjének!

 

A képet Békés Megyében, Gyulán készítettem a belváros egyik kis utcájában.
3. éve járok oda suliba, és emlékszem hogy elsőbe rátaláltam, de már akkor is ott állt.

Lehetett rajta látni, hogy nem tegnap lett odaállítva...Annyi különbséggel, hogy akkor még volt rajta rendszám. A 2. kép kicsit homályos, de sztem lehet látni, hogy egy pusztulat és hogy nem fog többet járkálni...

Igen...kétségtelen, hogy nem érdemes rá pénzt fordítani, nem mintha olyan nagy munka befektetés kéne hozzá (szerintem azért csak nem kéne olyan sok neki, hogy beröffenjen), de nem éri meg egy Barkast feltámasztani, többe kerülne a leves mint a hús.

Most pedig a tőlem már-már szokásossá vált összehasonlítás, milyen volt hajdanán ez a kis röffencs:

Kiváltképp nagy rajongótábora volt/van az efféle autóknak, őríznek valamit a régmúltból, korabeli autó szagot/illatot (kinek hogy tetszik), sok régi emléket...R.I.P.

A képeket köszönjük Discopatkánynak!                                                                   

A bejegyzés trackback címe:

https://autotemeto.blog.hu/api/trackback/id/tr722481597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adujis 2010.11.29. 19:12:04

Ezeket manapság úgy támasztják fel hogy újabb mocit tesznek bele nem 2 ütemet! TISZTA RETRO!!! :D

benzinkút!!!! WÁÁÁÁÁ!!! megint 5 Ft-al drágább a lé!!
kellene csinálni egy alternatív közlekedés blogot is :S

NYISZI 2010.11.30. 10:52:24

Remélem megmenti valaki...

DiscoPatkany 2010.11.30. 16:14:47

Hát kétlem hogy valaki megmentené... :S 3-éve ott szomorkodik, és még kitudja a 3-elött hány éve szal reméytelen :/ én feltámasztanám, dehát no kesh...

Nr01 2010.11.30. 18:19:46

Mohácsra? Hellóka nyalóka, csak nem itt laksz valahol Mohács körzetében?! :)

HoFi · http://autotemeto.blog.hu 2010.12.01. 00:33:19

@Nr01: Nem, pedig szép környék :-) Én pesti parasztgyerek vagyok, de Édesapám Pécsen született és Komlón nőtt föl, nagynénémék még mindíg Komlón laknak, és Mohácson volt nyaralójuk, még egy olyan 10 évvel ez előtt, de hát én akkor még csak 11 voltam. Aztán nagynéném férjével (úgymondd nagybátyámmal) hajnalba mindig mentem pecázni, de nem fogtunk mást csak a bot végét :-D

HoFi · http://autotemeto.blog.hu 2010.12.01. 00:35:52

@Adujis: Alter közlekedési blog? Megcsinálhatjuk, de ez alatt mit értesz konkrétan :-D

DATSUN 2010.12.02. 21:35:31

fura....én is komlói vagyok....

Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.12.04. 22:26:36

Ha ingyen odaadnák akkor tök jó szórakozás lenne felújítani, meg amúgy is tetszenek a Barkas-ok

w353ww 2011.03.06. 17:28:59

@DiscoPatkany: Meg tudnád adni az elérhetőségeit?

w353ww 2011.03.06. 17:31:58

DiscoPatkany! Megadnád az e-mail címed? Köszönöm!

misi107 2011.03.07. 19:15:40

Szegeden a kenyérgyár udvarán állt egy rakattal mindenféle kiöregedett kenyérszállító.Az összes dobozos szoci képviseltette magát köztük.Mára nem sok maradt ott belőlük.A volán és szkt telepen is évekig álltak kint a félretolt ifa-k,trolik,buszok között.
Ma egyetlenegy Barkast szoktam látni,ami egy az egyben kétütemű és annyi.

w353ww 2011.03.07. 20:38:33

misi107!
A tulajdonos nevét vagy elérhetőségeit megtudnád adni? A Barkas dobozos kivitelű?
süti beállítások módosítása