A Barkas, mint jelenség, Honecker bosszúja néven vált ismertté, több helyről is hallottam ezt a fajta megnevezést, általában a kelet német csodákra. Nagyon sok kis- és nagycsaládnak volt a mindennapi eszköze eljutni A pontból B pontba, különösen ha zöldséges családról volt szó, bár anno a kertészeti suliban is ilyenek voltak az igáslovak. Ha meglátok egy Barkast, vagy akár egy Trabit, Wartburgot manapság az utcán, még ha büdösek is (bár régen kifejezetten szerettem a kétütemű kipufogógázt, meg a benzingőzt is, bár amióta nekem is kell tankolni a kocsit, azóta utálom még a benzinkutakat is)...szóval ha meglátok egyet az utcán, egyből nosztalgikus érzés fog el, kölyökként Mohácsra mentünk pecázni a Wartburggal..., amikor a sulis Barkasszal mentünk vidékre...de jók is voltak azok...na de jöjjenek a képek, egyben átadom a szót a képek beküldőjének!
A képet Békés Megyében, Gyulán készítettem a belváros egyik kis utcájában.
3. éve járok oda suliba, és emlékszem hogy elsőbe rátaláltam, de már akkor is ott állt.
Lehetett rajta látni, hogy nem tegnap lett odaállítva...Annyi különbséggel, hogy akkor még volt rajta rendszám. A 2. kép kicsit homályos, de sztem lehet látni, hogy egy pusztulat és hogy nem fog többet járkálni...
Igen...kétségtelen, hogy nem érdemes rá pénzt fordítani, nem mintha olyan nagy munka befektetés kéne hozzá (szerintem azért csak nem kéne olyan sok neki, hogy beröffenjen), de nem éri meg egy Barkast feltámasztani, többe kerülne a leves mint a hús.
Most pedig a tőlem már-már szokásossá vált összehasonlítás, milyen volt hajdanán ez a kis röffencs:
Kiváltképp nagy rajongótábora volt/van az efféle autóknak, őríznek valamit a régmúltból, korabeli autó szagot/illatot (kinek hogy tetszik), sok régi emléket...R.I.P.
A képeket köszönjük Discopatkánynak!